2016. július 11., hétfő

Cumi, or not cumi


Newborn: Sok baba próbálja letenni a cumit, eredménytelenül.  Neked milyen tapasztalataid vannak a témában?


Freja: Kicsit meglep a kérdésed, nem hiszem, hogy én lennék erre a riportra a legmegfelelőbb  alany, mivel nekem ez nem okoz nehézséget.

Newborn: Pont ezért kérdezlek téged. Szóval, ne bújj ki a válasz alól. (tréfásan megfenyegetem az ujjammal) A tapasztalatod másnak aranyat érhet.

Freja: Rendben. Szóval sok baba próbálja szerinted "letenni" a cumit. Szerintem viszont nem ők próbálják, hanem a szüleik akarják ettől megszabadítani őket. A babák nagyon jól elvannak vele.

Newborn: Persze, persze, de örökké nem lóghat a szájukban.

Freja: Nem, valóban nem. De nézzük csak a legelejét a problémának. Hogyan is kerül a cumi a babák szájába? (kérdőn bámul rám)

Newborn: (Kezdek zavarba jönni, most ki kit kérdez?) Hát, gondolom beteszik a szájukba.

Freja: Pontosan! Miért is?

Newborn: Hát..ööö...nekem nincs gyerekem. Gondolom, hogy megnyugodjanak.

Freja: Így van! Nyűgös? Cumit neki! Nem alszik? Cumit neki. Sír? Cumit neki! Bármi történik? CUMIT NEKI! A függőség és a menekülés így könnyen kialakul, hiszen ha nem komfortos az érzetünk, ott van a cumi...pontosabban csak az marad nekik. A biztos pont. Aztán növöget a pici, a biztos pont pedig, ami addig kényelmes volt a szülőknek, kezd cikis lenni. Ugyan váljon már meg tőle az a gyerek. Mert most már az lenne a kényelmes, ha inkább hanyagolná, hiszen már máshogy nyugizom le, ha baja van, például lehet hegyi beszédet is tartani. Remek! Szóval kiről is szól ez az egész?

Newborn: ???

Freja: A szülőkről. Arról, hogy ők épp  mit akarnak.

Newborn: Akkor nálad hogy is van ez?

Freja: Nem szeretem a cumit. Ennyi. Persze, próbálkoznak, de a nagyapám mondta is, nem csodálkozik, hogy nem szeretem, mert anya is kiköpte.  Gyönyörű ívben kirepült a kiságyból. Köszönte, de egy egyszerűbb megoldást választott...a hüvelykujja mindig kéznél volt. (nevet) Na, arról szoktass le egy gyereket! Az az igazi kihívás, mert nem lehet tőle elvenni. Ez központi téma volt náluk.

Newborn: És te?

Freja: (vállat von) Nekem az se kell. Viszont két óránként étkezem.
Newborn: Tessék?

Freja: Igen, jól hallod. Valamit valamiért. Nem kell cumi, sem  az ujjam, HELYETTE, KÉTÓRÁNKÉNT ESZEM.  Nem igazán lehet velem sehova elmenni.

Newborn: Ha lesz egyszer kistesód, szerinted ő fog cumizni?

Freja: Istenem, hát honnan tudjam? Ő nem én lesz, hanem egy másik személyiség. Egy biztos... a szülők nyugalma miatt lett kitalálva ez az egész.

Newborn: Az elhangzottak fényében mit üzensz a többieknek?

Freja: Csinálja mindenki úgy, ahogy jónak látja, az mások szerint úgyis a legrosszabb megoldás lesz (mosolyog).